Ben je op zoek naar een podcast die je aan het denken zet, over de samenleving of juist over die mensen wiens verhaal je niet zo vaak hoort in de media? Check dan eens deze podcasts.
Sinds de show Nanette van Hannah Gadsby op Netflix verscheen, is hij veelvuldig besproken op allerlei nieuwsmedia. De hele zomer stond in het teken van Nanette.
Het beeld van mannen als jagers en vrouwen als verzamelaars, zit hardnekkig in ons brein verankerd. Een overvloed (mannen) of tekort (vrouwen) aan testosteron zou nog altijd ons gedrag van vandaag bepalen. Volgens Cordelia Fine is dit niets meer dan een hardnekkige seksistische erfenis en heeft het
Er zijn talloze vrouwelijke wetenschappers, wiskundigen en ingenieurs die geweldige stappen hebben gemaakt in hun vakgebied, maar nooit de erkenning hebben gekregen die ze verdienen.
Cabaret wordt meestal beschreven als een typisch mannengenre. Neem de theatercanon van het Theaterinstituut Nederland, die de hoogtepunten in de Nederlandse theatergeschiedenis zou moeten weergeven. De nadruk ligt echter op de bijdragen aan het cabaret van Pisuisse, Buziau, Toon Hermans, Freek de Jonge
In 1992 begon Buffy the Vampire Slayer als een onsuccesvolle tienerfilm die zelfs niet gered kon worden door een bijrol van Donald Sutherland. Het echte succes van Buffy begon pas in 1996, toen Buffy als serie op the small screen verscheen.
Hoe vermoeiend is het om altijd aas te zijn, ook als je daar zelf geen zin in hebt? De eerste keer dat er naar mij getoeterd werd op straat was ik nog geen zestien jaar oud. Toen vond ik dat een hele eer. Maar tien jaar later begint het me de keel uit te hangen. Als je ’s avonds naar buiten gaat,
Eerder dit jaar kondigde CBS aan dat er een reboot komt van Cagney and Lacey. Maar wat was er nu eigenlijk zo bijzonder aan deze politieserie? Redacteur Miranda blikt terug.
Op 20 en 21 juni vindt op het Holland Festival de opera van Parables of the Sower plaats naar het gelijknamige boek van Octavia E. Butler. Wat er zo bijzonder is aan dit boek en de opera vertolking, lees je hier.
Tijdens mijn middelbareschooltijd zat ik als bebrild en bebeugeld meisje ’s avonds steevast voor de televisie voor mijn dagelijkse dosis escapisme, in de vorm van tv-series over Amerikaanse tieners die allemaal knap, rijk en vooral erg Amerikaans waren.